Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

26 Ocak 2013 Cumartesi

mail

Maillerde hala bir sıkıntı söz konusu ,karşı taraftaki herkes bize mail atmış ,onlardan sadece 2-3 kişi mail almış.Şimdi şunu netleştirelim istiyorum:

1.Mail atmayı başaranlar yani hata maili almayanlar  ve cevabı gelmiş şimdi 2. mailini yazıyor olanlar
2.mail atıp hata maili alanlar dolayısıyla mail atmayı başaramamış olanlar
3.hiç mail atmamış olanlar
4.mail attığı  -hata maili almadığı halde cevabı gelmemiş olanlar


Hangi gruba dahilsen yorum kısmına belirt ben de ona göre onlarla iletişime geçeceğim.Bunu belirtmeyenler daha sonra bana 'ben maillerde şöyle sıkıntı yaşıyorum ne yapayım' demesin lütfen.
Gizem Şule ,senin hesabına mail atamıyorlarmış sürekli hata veriyormuş ,başka bir adresle tekar at.

25 Ocak 2013 Cuma

tatilll

Sonunda yarıyıl tatiline girdik. Yorgunluğumuzu atıp 2. döneme bomba gibi başlayabiliriz. Bu tatil altın değerinde hem dinlenin hem eksik konularınıza çalışın ,arayı kapatın. Bugün çok güzel karneler gördüm tebrik ediyorum sizleri ,karnesinden memnun olmayanlar da inşallah 2.dönem toparlar.

Bu arada Topkapı gezimiz yeterli sayıya ulaşamadığımız için iptal oldu ,belki 2. dönem tekrar bakarız.
Hepinize iyi tatiller diliyorum.

24 Ocak 2013 Perşembe

son toplantı


Bugün kulübü parti ile birlikte yaptık. Mehmet ve Zeynep Öğretmenlerimizi sınıfımızda ağırladık. Eşim ,Ufku'yu ağırladık . Ufku bize arkadaşlarımızın isimlerini nasıl söylememiz gerektiğini anlattı , Fransızca 'merhaba ,benim adım.......' demeyi öğrendik Partiyi sonlandırdık kulübe devam ettik , öğrendiklerimizi videoya çektik ve burdan yayınladık. Ama sadece bunları yapmadık .

Bugün güzel başlayıp kötü bitti.Bu kulübe sadece gönüllüler ,çok isteyenler geliyor ,bu kişiler de gelirken arkadaşlarıla sohbet etmek için değil etkinlikleri yapmak için geliyor olmalı diye düşünüyorum.Biz 2.40'ta dersten çıkıyoruz ,siz de ben de o saatte evimize gidip kahvelerimizi içebiliriz.Ama yorgun argın da olsak kalıyoruz bir şeyler yapmaya çalışıyoruz .

Benim elimde şu ana kadar 2 seçenek vardı:
1.Evime gidip dinlenmek
2.Okulda kalıp beni dinleyen ,o günün gelmesini heyecanla bekleyen çocuklarla etkinlik yapmak.

Bugünse şu 2 seçenek vardı:
1.Evime gidip dinlenmek
2.Bir sınıf dolusu beni dinlemeyen çocuğa bir şeyler anlatmaya çalışmak

Sizce hangisi daha cazip? Keşke bugün böyle bitmeseydi ,çünkü şu an 'speaking club'ı 2. dönem devam ettirsem mi yoksa bu son toplantımız mıydı diye düşünüyorum.











B

Bonjour France!


Bonjour France!
We have learned how to pronounce your names and we want to say 'hi' to you. We hope that we could manage:)






sunum 5

                                                                Nida'nın sunumu.


23 Ocak 2013 Çarşamba

sunum 4

                                         Güldeniz  Tuğba ve Aynur'un  sunumları.




21 Ocak 2013 Pazartesi

Polonya ile Projemiz

Haberler güzel ,Polonya ile olan projemiz kabul edildi:))Bununla ilgili daha sonra 'twinspace'dediğimiz bir şey hakkında detaylı bilgi vereceğim size ,bu projeyi de onun üzerinden yürüteceğiz.
En son pastanede buluşup üzerinde çalıştığımız şeylerin çekimlerini artık yapmamız gerek.Bunun için bir fikrim var. Bu sabah da okula geldim ve bu konuyla alakalı kısa bir toplantı yaptık. Bu hazırladığımız çalışmaları yerinde çekebiliriz.

3Şubat Pazar 2013 yani 15 tatilde ,bir gezi düzenleyebiliriz. Bu geziye öncelikle ''speaking club'üyeleri' yer kalırsa diğer arkadaşlar da gelebilir.

Gezip göreceğimiz ve çekeceğimiz yerler:

Topkapı Sarayı (harem hariç)
Sultanahmet
Hipodrom (Yılanlı Sütun ,Mısır Obeliski , Örme Obelisk ,Alman Çeşmesi)
İbrahim Paşa Konağı (Türk İslam Müzesi)
Yerebatan Sarnıcı
Gülhane Parkı
Mısır Çarşısı

Herkes ailesiyle konuşsun ,konuyla 6-Dden Ümmühan ilgileniyor.Sayımız yeterli gelirse gezimizi düzenleriz.

Bu perşembe  'speaking club'ımızın 1.dönemini kapatıyorz.Kapanışa layık bir parti yapalım mı ne dersiniz?
'Eeeeeveeeeeettttt' dediğinizi duyar gibiyim.:) Çarşamba çıkışta bunun organizasyonunu yapalım ,perşembe de partili club yapalım:)

20 Ocak 2013 Pazar

değişik bir ödev deneyimi

Geçen hafta değişik bir ödevimiz vardı ve herkes elinden geldiğince yapmaya çalıştı.Ödevi aynen şöyle anlatmıştım: Eve gittiğinizden itibaren annenizi oturtuyorsunuz ve yatana kadar bütün işleri siz yapıyorsunuz.
Bu ödevi yapanlar ,burdan neler yaptığınızı ve bu ödevden ne öğrendiğinizi öğrenmek istiyorum.Bunun kritiğini sadece D sınıfında yapabilmiştik.Onlardan çok değişik dönütler geldi.Neden böyle bir ödev verdim ?Herkes burda yaptıklarını , yorumunu ve ne öğrendiğini bizimle paylaşsın.

19 Ocak 2013 Cumartesi

mail kontrolü


Çocuklar adreslerini değiştirenler olmuş ,benim en son bildiğim adresleriniz bunlar ,arkadaşınınki ve seninki doğru mu diye kontrol et.Yeni adresin varsa mutlaka söyle değiştirelim.Hala bana mail göndermeyen var. Pazartesiye kadar gönderin yoksa başka arkadaşlarınızla eşleşirler , karşı taraf bizden mail bekliyor ,duymayan kalmasın.



1
Gökçenur Taşdelen
gokcenur67@gmail.com
Selena Gruber
sgruber@cosilman.edres74.net
2
Yaren Ebrar ÇELEBİ
yaren_celebi@hotmail.com
Lea Gouttiere
lgouttie@cosilman.edres74.net
3
İrem Nural
irem_nuralll@hotmail.com rem_nural@yahoo
Noemie Veyret
nveyret@cosilman.edres74.net
4
Büşra Bozkurt
busra_bozkurt43@hotmail.com
Caroline Belle
cbelle@cosilman.edres74.net
5
Melike Polat
melike_polat.18@hotmail.com
Quentin Bernigaud
qberniga@cosilman.edres74.net
6
Gizem Gezer
gizemgzr2001@hotmail.com
Amandine Dalla Costa
adallaco@cosilman.edres74.net
7.
Alperen Çan
efsane-1907alperen@hotmail.com
Margaux Josserand
mjossera@cosilman.edres74.net
8
Rukiye Alpaslan
rukiye.alpaslan@yahoo.com
Valentine Maciejewski
vmacieje@cosilman.edres74.net
9
Aynur Albayrak
albayrakaynur@yahoo.com
Jeanne Queiros
jqueiros@cosilman.edres74.net
10
Salih Arslan
abisalih1295@hotmail.com
Maryhann Piron
mpiron@cosilman.edres74.net
11
Fatmanur Top
fatmanurtop2001@gmail.com
Sonia Rieux
srieux@cosilman.edres74.net
12
Aydanur Meryem Yılmaz
Meryem_1834@yahoo.com
Fanny Regillo
fregillo@cosilman.edres74.net
13
Nisanur Doğan
riza_dogan70@hotmail.com
Agathe Rosaz
arosazl@cosilman.edres74.net
14
Güldeniz İşli
guldeniz_isli@yahoo.com
Kilian Zanchi
kzanchi@cosilman.edres74.net
15
Tuğba Aytolon
tugbaaytolon@yahoo.com
Clara Aguilar
caguliar@cosilman.edres74.net
16
İrem Karahan
karahanirem@yahoo.com
Anaelle Lopez
alopezl@cosilman.edres74.net
17
Ümmühan Miraç Güneş
ummuhanmirac@gmail.com
Lucas Brachet
lbrachet@cosilman.edres74.net
18
Yaren Öztaş
yarenzta@yahoo.com
Amina Cellier
acellier@cosilman.edres74.net
19
Gamze Gençhellaç
gamze_genc61@hotmail.com
Emma Brand
ebrand@cosilman.edres74.net
20
Nurgül Yıldırım
yildirim_nurgul@yahoo.com
Celine De Mazancurt
cdemazan@cosilman.edres74.net
21
Sena Özdemir
zdemir_sena@yahoo.com
Sara Er
ser@cosilman.edres74.net
22
Gizem Şule Tekçe
tekegizem@yahoo.com
Charlotte Maciejewski
cmacieje@cosilman.edres74.net
23
Yasemin Gökkaya
yasemin.gokkaya.2001@hotmail.com
Arnaud Mathieu-Mesle
amathieu@cosilman.edres74.net
24.
Sema Taya
tayarsema@yahoo.com
Marion Pinatelle
mpinatelle@cosilman.edres74.net
25.
Betül Arslan
betlilknurarslan@yahoo.com
Arnaud Mathieu-Mesle
amathieu@cosilman.edres74.net
26.
Gizem Esen
gizem.esen@gmail.com
Marion Pinatelle
mpinatelle@cosilman.edres74.net








Fransız arkadaşlarınız bloğumuzu takip ediyor ,kimin kim olduğunu anlamaya çalışıyor ,nasıl ki biz onların isimlerini telafuz etmede zorluk çekiyorsak aynı sıkıntı onlar için de geçerli.Ama onları şöyle de bir şansları var ,sınıflarında bir Türk arkadaşları varmış ,isim telafuzları konusunda onlara yardım edebilecekmiş:)Bize yardım edebilecek kişi de benim eşim  ,Fransızca Rehber,ona danışacağız ,çok ısrar eder kandırırsak sınıfımıza gelir belki.
Geçen gün size Voki'den bahsetmiştim üye olun kayıt yaptırın demiştim nasıl yapılacağını Zeynep Öğretmen'in sınıfında anlatmıştım.Onlar şu an Voki üzerinde çalışıyor böylece bize seslerini gönderebilecekler.Vokiden hesap açmayan açsın ,sorumluluklarımızı yerine getirelim maillerde olduğu gibi sorun çıkmasın lütfen.

Bir de sizinle dün başıma gelen bir olayı paylaşmak istiyorum , bunu hem siz okuyun hem de vellerinize okutun       . Hem sizi hem onları ilgilendiriyor.
Dün bir velim geldi bazı konularda şikayetleri olduğunu belirtti.Çocuğunu yok yazdığımı söyledi.
Sayın veliler ,benden sonra sınıfa gelen bütün öğrencileri yok yazdım,yazıyorum ve yazacağım .İdare 'geç kaldı kağıdı'vermiyor ,ben de sınıfta olmayan çocuğu var yazamam ,geç kalanları da o ders için yok yazarım.İster 5 dk ,ister 10 dk ,ister 30 dk ,isterse 1dk geç kalsın.Bu geç kalan öğrenci kim olursa olsun yok yazarım ,A öğrencisi B öğrencisi fark etmez ,yaramaz ya da uslu olması fark etmez .Sınıfa girmemiz gereken saatler belli ,öğrenci zili var daha sonra öğretmen zili var.Derse zamanında gitmek öğrencinin sorumluluğudur ,sorumluluğunu yerine getirmeyen öğrenci sonuçlarına katlanır.Böyle bir durum başınıza geldiğinde çocuğunuzla konuşun ve neden geç kalıp durduğunu sürekli yok yazıldığını sorun ,geç kalmayı alışkanlık haline getirmemesi gerektiğini anlatın.Bu durumu öğretmenle değil çocuğunuzla çözebilirsiniz.

Bunun dışında sınavda konuşmak ,yazışmak ,arkadaşınla her hangi bir iletişimde bulunmak yasak .Çünkü biz sınavda sizin ne bildiğinize bakmak istiyoruz ,arkadaşınla ortak bir çalışma yapmanızı istemiyoruz.
Dolayısıyla sınav anında konuşuyorsan ya da yazışıyorsan ya da her ikisini birden yapıyorsan ,sonuçlarına katlanırsın.Öğretmen kağıdına işaret koyabilir ,kağıdını alabilir ,sıfır verebilir ,bunu yaptığı için öğretmene kızamazsın.Buna sebebiyet verdiğin için kendine kızmalısın asıl.

Bizim öğretmenler olarak görevimiz sadece ders öğretmek değil aynı zamanda güzel davranış kazandırmak ve sürdürülmesini sağlamak .Matematiği 5 olan ama süzrekli küfür eden ,kavga eden ,sorumsuz bir çocuğunuz olsun mu istersiniz ,yoksa hem matematiği gayet iyi olan hem sorumluluk sahibi hem güzel ahlaklı bir çocuğunuz olsun mu istersiniz?İnsan matematiği Türkçe'yi ,İngilizce'yi sonradan öğrenebilir ama sorumluluklarını yerine getirmeyi ve güzel ahlağa sahip olmayı küçük yaştan itibaren çok uzun süren bir eğitimle öğrenir.

Çocuklarımız çok kıymetli ,göz bebeklerimiz ,bizim için en kıymetli varıklarlar.Ama bazen onlara çok değer verdiğimizden yapmamız gereken şeyleri yapmayıp aslında onlara kötülük yapabiliyoruz.Düşünün ki çocuğunuz hasta ,iğne olması lazım ,iğne de çok canını yakacak.Siz iğne canını yakacak diye yaptırmazsanız iyileşemez ,onun yerine iğne olamazsınız ,iğne verdi ya da iğne yaptı çocuğunuzun canını yaktı diye doktora hemşireye kızmanın bir anlamı var mı? Doktorun hemşirenin amacı çocuğun canını yakmak mı onu iyileştirmek mi acaba?

sunum 3

İrem'in sunumunu izleyebilirsiniz ,sonunda yükleyebildim.



Hi France!

Hi Marie and her lovely pupils!Here are the other pupils' videos .We do not know how to pronounce your names , so we just say friend. We are waiting for your photos and mails. See you soon.


                                          


18 Ocak 2013 Cuma

santralistanbul Enerji Eğitmi Programları

Santralistanbul'da enerji üretimi ve tüketimini anlatan Enerji Eğitim Programını'na gidiyoruz!
Tarih 26 Mart 2013 Salı. Saat: 10-12 arası  Kontenjan :30

Bendeki broşürde şöyle bir açıklaması var:

çocukistanbulEnerji başlığı altında gerçekleştirilensantralistanbul  Enerji Eğitim Programları, enerji tasarrufu ve alternatif enerji kaynakları temalarına odaklanmış olup, eğitim konusunda misyonunu “bugünün etkin aktörleri ve geleceğin enerji tüketicileri ve karar vericilerinin eğitimi” olarak belirlemiştir.
Programların içeriği farklı yaş gruplarının duygusal, sosyal, zihinsel gelişimleri ve müfredat bağlantısı göz önünde bulundurularak oluşturulmuştur.
Yukarıda belirtilen amaç çerçevesinde program içeriği,
  • Aktif katılım
  • Grup çalışmaları ve
  • Yapısalcı yaklaşım
temel alınarak hazırlanmıştır
Program ile santralistanbul Enerji Müzesinin mekan olarak bir “araç” olarak kullanılması ve temel olarak çocuklarda/gençlerde enerji konusunda bir farkındalık ve bilinç oluşturulması hedeflenmektedir.
Çocukların hemen her şeye dokunabildikleri Enerji Müzesi içinde farklı yaş gruplarına dönük enerji temalı tur programlarında öğrenciler, Silahtarağa Elektrik Santralı’nın tarihi, farklı enerji kaynakları, enerji tasarrufu ve elektriğin elde edilme yöntemleri gibi konulara çeşitli oyun, aktivite ve çalışma kağıtları ile zenginleştirilmiş bir programa katılıyorlar. Enerji Müzesi tur programımız, Enerji Oyun Alanı’nda yer alan ve tüm yaş gruplarının ilgisini çeken elektrik ve enerji temalı oyun üniteleri ile tamamlanıyor. Enerji Oyun Alanı’nda çocuklar/gençler,
- Bir Elektrik Devresi Yapma
- Elektrik Enerjilerini Kendileri Üretme
- Pil Olma
- Roket Ateşleme
- Sonsuzluğa Bakma
- Yağmurun Sesini Dinleme
- Binlerce Volta Dokunma
- Manyetik Heykeller Yapma
ve daha pek çok üniteyi deneyimleyebiliyorlar.

Bugün çoğu sınıfa anlattığım gibi ilgi çok fazla olduğundan mart ayında gidecek olmamıza rağmen rezervasyonu şimdiden yapmak zorundayız.Yoksa yer bulamayız.
İlgilenenler 6-A dan Rukiye ,6-B den Gizem ,6-C den Mehtap ,6 -D den Salih konuyla ilgileniyor. İsminizi onlara yazdırıyorsunuz.Kontenjan sınırımız olduğu için elinizi çabuk tutmanızı öneririm.
Şu ana kadar Ertuğrul ,Gökçenur ve Fatmanur T. kesin kayıt yaptırdı.

17 Ocak 2013 Perşembe

TED Koleji Burs sınavı başvuruları başladı!

TED Koleji Burs sınavı başvuruları başladı!
Kolejin kendi sitesinde bursla ilgili bilgi veren kitapçık yayınlanıyor ,buraya da aynı bilgileri aktardım.Sitesine girin burdan okuyun ,çocuğunuzun bu sınavı kazanması halinde Ted Karabük veya Ted Polatlı Kolejlerinde yatılı okuyacağını da dikkate alın.Kazanırsa üniversite sonuna kadar  burslu olacağınğı da unutmayın.
İlgilenenler sınava kayıt yaptırmak isteyenler ister siteden kendileri yapsın ,isterse okula gelsin yardımcı olalım.


1.Burs Sistemiyle İlgili Bilgiler, Temel İlke ve Kurallar
Türk Eğitim Derneği, kuruluşundan bugüne yaklaşık 48.000 “başarılı ancak maddi imkanları yetersiz” öğrenciye karşılıksız burs imkanı sağlamıştır.  
Türk Eğitim Derneği burs uygulamaları Burs Birimi tarafından yürütülmektedir.
Burs Birimi temelde Tam Eğitim Bursu öğrencilerinin burs sistemine kabulünden üniversite
yaşamlarının sonuna kadar, hem burs hizmetlerinden yararlanabilmeleri hem de psiko-sosyal
gelişimlerini en sağlıklı şekilde tamamlayabilmeleri için gereken desteği vermeyi amaç
edinmektedir.
Bu çerçevede, Burs Birimi’nin sorumlulukları arasında öncelikle öğrencilerin burs sistemine
dahil olmalarını sağlayacak  bursluluk sınavının hazırlanması, sınavda başarılı olan
öğrencilerin ev ziyaretlerinin yapılması, eğitim süreçlerinde rehberlik ve psikolojik
danışmanlık hizmetlerinden yararlanması; akademik başarılarının ve psiko-sosyal
gelişimlerinin takibi yer almaktadır.            
   
Bu süreçlerin gerçekleştirilmesinde Burs Birimi uzmanları; başta öğrenciler ve aileleri olmak
üzere, TED okullarının PDR birimleri ve Türk Eğitim Derneği Gönüllü Grupları ile sıkı bir iş
birliği içerisinde çalışmaktadır.
TAM EĞİTİM BURSU (TEB)
Tam Eğitim Bursu(TEB); başarılı ancak maddi imkansızlıklar nedeniyle eğitimine devam
edemeyen öğrencilerin öğrenim masraflarının üniversite eğitiminin sonuna kadar
karşılanmasına yönelik olan Türk Eğitim Derneği burs uygulamalarından biridir.
Tam Eğitim Bursu, destek verilen öğrencilerin,  eğitim ücretleri, servis ücretleri,  yemek giderleri,  giyim giderleri, kitap-kırtasiye harcamaları, cep harçlıkları ve yatılı
okullarımızda okutuluyor olması halinde pansiyon giderlerinin  üniversite eğitiminin
sonuna kadar karşılanmasını kapsamaktadır.
Tam Eğitim Bursu almaya hak kazanan öğrencinin “Hak ve Yükümlülükleri” öğrencinin
velisiyle karşılıklı imzalanacak olan Tam Eğitim Bursu Taahhütnamesi Madde-4’te şu şekilde
belirlenmiştir:
Öğrenci, aşağıdaki koşullardan herhangi bir tanesinin gerçekleşmesi halinde burs hakkını
kaybetmektedir. Bu koşullar şunlardır:
Öğrencinin Bursunun Kesileceği Durumlar
 -Öğrencinin herhangi bir şekilde, bir başka kurum, kuruluş, okul, dernek, vakıf, kişi
vb.’den burs alması,
 -Öğrencinin sınıf tekrarı yapması,
 -Öğrencinin yıl sonu akademik başarı ortalamasının 4.50’nin altında olması
 -Öğrencinin her dönem için karnesinde temel derslerden birinden 3 ve 3’ün
altında not bulunması,
 -Öğrencinin Disiplin cezası alması,
 -Öğrencinin mazeretsiz olarak ve bilgi vermeden 10 (on) gün ve üstü süreyi
kapsayacak şekilde okuldan ayrılması veya okulu terk etmesi,
 -Öğrencinin herhangi bir suç dolayısıyla mahkum olması, Öğrencinin eğitim aldığı TED Okulu ve TED Genel Merkezi tarafından
gerçekleştirilen sosyal aktivitelere mazeret göstermeksizin katılmaması.
  Öğrencinin Bursunun Kesileceği Ve Öğrenciye Yapılan Ödemelerin Geri
Alınacağı Durumlar
  -Öğrencinin burs almaktan ya da kendine gösterilen TED Okulu’nda okumaktan
vazgeçmesi,
  -Öğrencinin devam ettiği bölümü ve/veya sınıfı bitirmesi ve mücbir sebep olmaksızın
bir bölüm ve/veya üst sınıfta öğrenimine devam etmemesi,
  -Aile gelirinde, TED Genel Merkezi tarafından belirlenmiş kriterin üzerinde değişikliğin
olması ve bu durumun bildirilmemesi halinde, değişikliğin vuku bulduğu tarihten sonra
yapılan ödemeler,
  -Öğrenci ve/veya Veli/Vasisi’nin başvuru formunda sunmuş olduğu bilgilerin gerçeğe
aykırı olduğunun saptanması,
Yukarıda belirtilen sebeplerden herhangi birisi dolayısıyla öğrencinin bursunun sona ermesi
durumunda, Tam Eğitim Bursu kapsamında öğrenciye yapılan tüm harcamalar, işlemiş yasal
faizi ve %50 fazlası ile birlikte öğrenci ile veli veya velilerinden veya vasisinden müşterek ve
müteselsil olarak talep ve tazmin olunur.
Tam Eğitim Bursu alan öğrenciler öğrenimlerinin üniversiteye kadar olan kısmını TED
Okullarında yatılı ya da gündüzlü olarak sürdürmektedir!
-Yatılı Bursluluk: Tam Eğitim Bursu kapsamında Türk Eğitim Derneği’nden yatılı burs alan
öğrenciler, yatılı olarak eğitim veren okullarımızdan TED Polatlı Koleji veya TED Karabük
Koleji’ne, kontenjanlarımız dahilinde ve okulların öğrenci alım prosedürleri dikkate
alınarak devam ederler.
TED Polatlı Koleji’nde erkeköğrenciler için yatakhane bulunmaktadır.
TED Karabük Koleji’nde ise hem erkek hem de kız öğrencilere yatılı  eğitim olanağı
sunulmaktadır.
TED okullarının bulunmadığı illerden burs başvurusu yapan öğrencilerin başvuruları
“yatılılık” için değerlendirilmektir. Burs almaya hak kazanan öğrenciler yatılı
okullarımız olan TED Polatlı Koleji ve TED Karabük Koleji’ne yerleştirilecektir.
- Gündüzlü Bursluluk: Tam Eğitim Bursu kapsamında Türk Eğitim Derneği’nden burs alan
gündüzlü öğrenciler, Türkiye genelinde hizmet veren 24 TED okulunda eğitim alırlar.
Okullarımızın bulunduğu 24 ildeki öğrencilerin başvuruları,  kontenjanlarımız dahilinde ve
okulların öğrenci alım prosedürleri dikkate alınarak gündüzlü eğitim almak üzere
değerlendirilmektedir.
Önemli Not: TED Ankara Koleji’nde Tam Eğitim Bursu kapsamında eğitim almak üzere
sınava giren adaylardan, Türk Eğitim Derneği’nin Tam Eğitim Bursu Sınavı’nın yazılı ve
mülakat aşamasında başarılı olduktan sonra TED Ankara Koleji’nin Ara Sınıflar Giriş
Sınavı’na da girmeleri ve bu sınavda başarılı ilk beş  öğrenci içinde yer almaları
istenmektedir.
www.turkegitimdernegi.org.tr adresinden okullarımızın listesine ulaşabilirsiniz!
2. Başvuru
2.1. Başvuru Koşulları
Türk Eğitim Derneği Tam Eğitim Bursu Sınavına başvurmak isteyen adaylar  bu kılavuzu
dikkatlice okuyarak ve yönergelere uygun bir biçimde online başvuru formunu
doldurmalıdırlar. Burs başvurusu yapacak olanların;
- T.C. vatandaşı olması
- Ortaokul 5., 6., 7. ve 8. sınıfa devam ediyor olması,
- En son bitirdiği sınıfa ait karnesinde, yıl sonu başarı ortalamasının 85-100 aralığında
olması,
- Yatılı eğitim almayı tercih eden öğrencilerin yatılılık için uygun olması,
- Türk Eğitim Derneği tarafından belirlenen ekonomik yetersizlik kriterlerine uygun koşulları
taşıması (ailenin aylık geliri en fazla 2200 TL olabilir, aynı ilden başvuran ve yaklaşık
puanları alan öğrencilerden ekonomik durumu daha düşük olan tercih edilecektir.)
TED okullarında eğitimlerine devam eden öğrenciler Tam Eğitim Bursu Sınavı’na
başvuruda bulunamazlar!
2.2. Başvuru Formunun Doldurulması
Türk Eğitim Derneği burs başvuru formu Öğrenci Bilgileri, Okul Bilgileri, Öğrencinin Ailesine
Ait Bilgiler olmak üzere 3 bölümden oluşmaktadır.
Başvuru formunun öğrencinin devam ettiği okuldaki bir yetkili ya da sınıf öğretmeni
tarafından dikkatlice ve yönergeye uygun bir biçimde doldurulması önerilir.
Form doldurulduktan sonra sayfanın en sonunda yer alan “kaydet” butonuna
basılmalıdır. Adaylar formda belirttikleri her bilgiyi istendiğinde belgeyle ibraz etmek
zorundadır.
2.2.1. Bilgilerin Doldurulması
 
Öğrenci Bilgileri:
1. T.C. Kimlik Numarası
Nüfus cüzdanınızda T.C. Kimlik Numarası alanı bulunmaktadır. Bu alanda onbir haneli bir
sayı yer almaktadır. Başvuru formundaki T.C. kimlik numarası alanı, nüfus cüzdanınızdaki bu
sayıyı yazmanız için düzenlenmiştir. Nüfus cüzdanlarındaki seri ve no karşısındaki yazılı olan
harf ve rakamlar T.C. kimlik numarası değildir. Bu nedenle bu harf ve rakamların T.C. kimlik
numarası alanına  yazılmaması gerekir. Eski nüfus cüzdanlarında T.C. kimlik numarası
yoktur.
Nüfus cüzdanlarında T.C. kimlik numarası olmayan adaylar, bağlı bulundukları İlçe Nüfus
Müdürlüklerinden alacakları  “Vukuatlı Nüfus Kayıt” örneğinden veya “http//tckimlik.nvi.gov.tr”
internet adresinden T.C. kimlik numaralarını öğrenebileceklerdir.
2. Ad
Adaylar adlarını büyük harflerle ve ayrılan bölüme yazmalıdır. Birden fazla adı olanlar isimler
arasında boşluk bırakmalıdır.
3. Soyad
Adaylar soyadlarını büyük harflerle ve ayrılan bölüme yazmalıdır.
4. Baba Adı
Adaylar baba adlarını büyük harflerle ve ayrılan bölüme yazmalıdır.
5. Doğum Tarihi
Adaylar doğum tarihlerini gün/ay/yıl olarak yazmalıdır.
6. Cinsiyeti
Uygun seçenek seçilmelidir.
7. Burs Alıyor musun?  
Adaylar burs alıp almama durumlarına göre uygun seçeneği seçmelidir.
Türk Eğitim Derneği Tam Eğitim Bursu’nu almaya hak kazanan öğrenciler başka hiçbir
kurum ya da kuruluştan karşılıklı veya karşılıksız burs almamalıdır. Halen bir kurum ya
da kuruluştan burs alan öğrencilerinden Türk Eğitim Derneği Tam Eğitim Bursu’nu
almaya hak kazanmaları halinde burslarının iptali istenmektedir.
8. Engelin Var mı?
Engeli olmayan adaylar “Yok” seçeneğini, engelli adaylar ise engel türlerini belirten seçeneği
seçmelidir.
9. Engelinden Dolayı Sınavda Gözetmen İstiyor musun?
Engeli nedeniyle gözetmen desteği talebinde bulunan adaylardan durumlarını
gösteren heyet raporu istenecektir.
Öğrenci Okul Bilgileri:
1.  İl
Adaylar okullarının bulunduğu ili seçmelidir.
2.  İlçe
İle bağlı ilçeyi seçmelidir.
3. Okul Adı
Adaylar halen devam etmekte oldukları okulun adını seçmelidir.
Önemli Not: TED okullarında eğitimine devam eden öğrenciler bursluluk sınavına
müracaat edemezler!
4.  Şu Anda Okuduğun Sınıf
Burs başvurusunda bulunan adaylar ortaokul 5., 6., 7. ve 8. sınıfa devam ediyor
olmalıdır. Belirtilen sınıf düzeyindeki öğrenciler bir üst sınıftan itibaren burs almaya başlar.
Lütfen şu anda okuduğunuz sınıf düzeyini dikkate alarak seçiniz.
5. Şube
Adaylar halen devam etmekte oldukları şube adını yazmalıdır.
6. Öğrenci No
Adaylar mevcut okul numaralarını yazmalıdır.
7. Geçen Seneki Karne Notun (100 lük sisteme göre girin)
Burs başvurusunda bulunan adayların geçen sene aldıkları karnede not ortalamalarının
(geçen seneye ait karnenin yıl sonu başarı ortalaması) 85-100 aralığında olması
gerekmektedir. Adaylar geçen yıla ait yıl sonu başarı ortalamalarını 100’lük sistemde
yazmalıdır.
Öğrencinin Ailesine Ait Bilgiler:
1. Anne-Babanın Hayatta Olma Durumu
Anne-babanın durumuna uygun seçenek seçilmelidir.
2. Anne-Babanın Yaptığı İş
Anne ve/veya babası çalışan adaylar bu bölümde anne ve/veya babanın yaptığı  işi
seçmelidir.
3. Anne-Baba Birlikte mi?
Anne-babanın medeni durumuna uygun seçenek seçilmelidir.
4. Ailenin Sosyal Güvenlik Durumu
Bu bölümde öğrencinin herhangi bir sosyal güvenlik kurumunun hizmetlerinden yararlanıp
yararlanamaması durumuna göre en uygun seçenek seçilmelidir. Sosyal güvenlik durumu
Türk Eğitim Derneği Tam Eğitim Bursu kriterleri arasında olmamakla birlikte, özellikle
yatılı eğitim almayı tercih eden öğrencilerimiz için değerlendirmeye alınan önemli bir
bilgidir.  
5. Ev Durumu
Adaylar bu alanda oturdukları evin mülkiyet durumuna göre uygun olan seçeneği seçmelidir.
6. Evde Yaşayan Toplam Kişi Sayısı (öğrenci dahil)
Adaylar bu alanda evde yaşayan bütün bireyleri (kendileride dahil) gözönünde bulundurarak
yazacaktır.
7. Evde Çalışan Kişi Sayısı
Adaylar çalışan aile fertlerinin sayısını belirtmelidir.
8. Evde Çalışan Kişilerin Toplam Aylık Geliri (TL)
Adaylar bu alanda ailede çalışan bireylerin aylık gelirlerinin toplamını, maaş belgelerindeki
tutarları dikkate alarak belirtmelidir.
Adaylardan burs almaya hak kazanmaları halinde bu bölümdeki beyanlarını
belgelemeleri istenecektir. Beyan edilen bilgilerle tutarsız belgeler sunulması
durumunda adayın burs hakkının iptali Türk Eğitim Derneği’nin insiyatifindedir. Gelir
durumuna ilişkin değerlendirme yapılırken adayın yaşadığı ilin sosyo-ekonomik
koşulları da dikkate alınacaktır!
Not: Burs alacak öğrencilerin belirlenmesi aşamasında, yapılan TEB sınavında
yaklaşık puanı alan öğrencilerden ekonomik durumu daha düşük olan tercih
edilecektir.
9. Oturduğun Evin Adresi
Adaylar ikamet ettikleri adresi ayrıntılı ve dikkatli bir biçimde yazmalıdır.
10. Ev Telefonu
06 Nisan 2013 tarihinde yapılacak olan yazılı  sınavda başarılı olan adaylara mülakat
bilgisi telefonla iletileceğinden adaylar ev telefonlarını alan kodu belirterek dikkatli ve
eksiksiz bir biçimde yazmalıdır.
11. Cep Telefonu
06 Nisan 2013 tarihinde yapılacak olan yazılı  sınavda başarılı olan adaylara mülakat
bilgisi telefonla iletileceğinden adaylar velilerine ait cep telefonu numarasını dikkatli
ve eksiksiz bir biçimde yazmalıdır.
Adaylar bütün bölümlerde istenen bilgileri eksiksiz doldurduktan sonra başvuru
formunun en altında yer alan “kaydet” butonuna basmalı ve mümkünse başvuru
ekranının bir kopyasını yazdırmalıdır.
Önemli Not: Sınav Merkezleri, Sınav merkezlerine yönlendirilen il ve ilçeler ve adayın
burs almaya hak kazanması halinde eğitimine devam edeceği okul bilgisi ile yatılı-
gündüzlü eğitim alma durumu Tablo-1’de detaylı olarak gösterilmektedir. Lütfen
inceleyiniz!
UYARI: Tam Eğitim Bursu başvuruları için, başvuru bitimi tarihi olan 03 Mart 2013
tarihinden sonra ön değerlendirme yapılacak; sınava girmesi uygun bulunan
öğrencilerin sınav giriş belgeleri  www.turkegitimdernegi.org.tr adresinde
yayınlanacaktır. Adaylara posta yoluyla hiçbir bilgi ya da belge gönderilmeyecektir.
Yanlış girilen bilgilerinizi 03 Mart 2013 Saat : 24:00’e kadar güncelleyebilirsiniz.


















sunum 2

Yiğit'in sunumunu da yükleyebildim:) Buyrun izleyin.
        



                                        Bu da Muhammed'in sunumu.



sunum


Bugün bazı arkadaşlarımızın sunumlarını ve kendimiiz tanıtmamızı videoya çektik yalnız şöyle bir sorun oluştu ,sadece sunumları yükleyebildim diğerlerini yüklemedi .Uzun gelmiş olabilir.Tekrar yüklemeyi deneyeceğim olmazsa yarın tekrar çekeriz bir daha deneriz. Kendinizi burda görmezseniz üzülmeyin , üzerinde çalışıyorum.
Bedirhan'ı Yiğit'i ve Muhammed'i  tebrik edelim çok güzel oldu sunumları. 










16 Ocak 2013 Çarşamba

Hello from Turkey!


Hi  France, I am the teacher of your Turkish friends ,Aysun. There are some videos for you  from your penpals .We are very happy and excited . The other friends will make their videos in a few days ,you can watch them.
Here is an eartrh map I hope you can read and find Turkey.








15 Ocak 2013 Salı

haberler

Kitap kurtları ,umarım sınava iyi çalışmışsınızdır.Sınavınız güzel geçsin de sizin de benim de keyfimiz yerine gelsin.
'Speaking Club'takilerin keyfini şimdiden yerine getirecek bir haberim var.Fransız arkadaşlarınız cuma günü e-postalarını gönderecek.Blogumuzu da takip edecekler.Cumaya kadar videolar çekip onlara kendimizi bir de burdan tanıtacağız.Sizleri çok merak ediyorlar ,eminim siz de merak ediyorsunuzdur.
Kursu ya da başka bir işi olmayan Club üyeleri yarın çıkışta beni bulun ,videonuzu çekelim ,yayınlayalım . Tüm dünyada meşhur edeceğim sizi:))

13 Ocak 2013 Pazar

son sınavlar...

İngilizce sınavları   :
 16 ocak çarşamba    6-A , 6-B
 17 ocak perşembe    6-C ,6-D  

Sınıfta söyledim e-okula yazdım bir de burdan tekrar duyuruyorum.Sınava keyfi olarak girmeyenleri  (öğretmenim biz o gün gezmeye gitmiştik ,ben sınav olduğunu bilmiyordum ,annem hava soğuk bugün okul yoktur dedi ,vb)   tekrar sınava almayacağım.
Sunumlarınızı hazırlarken tek tek değindiğim kriterleri aklınızda bulundurun ve onlara göre yapın lütfen.

6-B den en son ders sunum yapan öğrenciler ,bu duyuru size!
çarşamba günü sunum materyallerinizi tekrar getirin ,sunumunuzun aynısını tekrarlayacağız ,diğerlerine örnek olsun.

12 Ocak 2013 Cumartesi

istanbul modern gezimiz harikaydı:)

Sabah heyecanla kalktık ,yola çıkmak için okulun önünde buluştuk ,toplantımıza yağmur eşlik edince caminin avlusuna sığındık.İçimiz dışımıza çıkmasın diye ilaçlarımızı içtik yüzümüzü buruşturarak ...Nihayet servisimiz geldi ve yola çıktık.









İstanbul Modern'e vardık , eğitmenimiz Deniz Hanım ile tanıştık .Müze hakkında bilgilendirildik ve sonrasında  'Müzede Desen Çalışmaları' adlı etkinliği gerçekleştiedik. Müzede fotoğraf çekmek yasak olduğundan oradaki eserlerin fotoğraflarını çekemedik ama etkinliği yaparken bol bol fotoğraf çekebildik.

Altta gördüğünüz  etkinlikte kullanılan materyalller.Kurşun kalemin yazan kısmının koca bir kalem olduğunu düşünün. İşte öyle kalemler kullandık. Büyük boy kağıtlarımız ,altına koyacağımız mukavvalar  ve tabii ki oturabilmek için küçük minderler...




Malzemelerimizi aldık.









                                     Herkes çalışmak istediği resmi seçti ve önüne oturdu.








Önce bileklerimizi açmak için karalama çalışması yaptık.Kağıdı canımızın istediği gibi karaladık yani.:)






Karalama çalışmasından sonra seçtiğimiz resimde bir nesne seçip onun üzerinde çalıştık ,her defa bir öncekinden daha ayrıntılı yapmayı denedik. Zormuş...










Sonrasında da resmin bütünü üzerinde çalıştık.Çok da güzel sonuçlar elde ettik.


Bazılarımız çok yoruldu ,oyuncak bebek gibi otururken buldu kendini :)













Bu etkinliğimiz bitince hem olduğumuz sergiyi hem de müzenin kalanını gezme şansımız oldu. Sorun çıkarmadığımız ,denilenleri yaptığımız ve çok sempatik bir grup olduğumuz için eğitmenlerimiz bizi çok sevdi. Çok sevmekle kalmadı normalde olmayan  ,yapmak için başka bir gün gelmemiz gereken bir etkinlik yapmayı önerdiler.  Tabii ki biz de çok sevindik ve kabul ettik. Önce biraz müzeyi gezdik ,sonra alt katta yemek yedik ,müzedeki mağzayı gezdik sonrasında ikinci etkinlik için tekrar toplandık.



Burası müzenin mağzası. Gerçekten çok hoş ve orjinal şeyler var içinde.











Bunlar buzdolabına yapıştırmak için mıknatıs.Müzede sergilenen eserlerin küçültülmüş halleri.


Bunlar kitap ayraçları ,kitapların arasına koyunca yardım isteyen bir el çıkıyor ortaya:)


Bunlar üç boyutlu posta kartları. Boğaziçi Köprüsü ,Kız Kulesi ve Galata Kulesi...


  Evet tekrar toplandık ,bu defa fotoğraf üzerine bir etkinlik yaptık. Fotoğraf sanatını daha iyi tanımak için...












Bu etkinlik için de bulmaca şeklinde  materyaller hazırlanmış ,bulmacalarla sergi içinde gezerek öğrendik fotoğrafla ilgili değişik bilgileri. Bu etkinlikteki eğitmeniiz Dilara Hanım'dı. O da çok tatlıydı. Eğitmenlerimiz çok donanımlı genç ,dinamik ve sabırlıydı...












Taaaaaa Kore'den arkadaş edindik. Onlar da bizi çok sevdi ve fotoğraf çekilmek istediler. İstanbul'da 4. günleriymiş burdan önce Kapadokya'ya yani Güzel Atlar Ülkesi'ne gitmişler ,İstanbul'dan sonra da İtalya 'ya gideceklermiş...

Çıkarken giriş kapısından görünen Galata Kulesi'ne el sallayarak veda ettik ,yağmur altında son fotoğrafımızı çektirerek servisimize bindik ,evimize doğru yola çıktık....


Bazılarımızın midesi yine bozuldu çünkü yol uzun ,umarım şu an herkes iyidir. Beni üzmediğiniz dediklerimi dinlediğiniz için hepinize teşekkür ediyorum , keşke ismini yazdıran diğer arkadaşlarımız da son ana bırakmasaydı ve bizimle gelebilseydi...Arabada ayağa kalkanlara birazcık kızsam da çok keyifli güzel bir gündü. İyi ki varsınız:))

İSTANBUL MODERN MÜZESİ SEN DE İYİ Kİ VARSIN VE BİZİ SANATLA BULUŞTURAN BÖYLE ETKİNLİKLER DÜZENLİYORSUN!